ΞΕΧΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΣΩΜΑ &

ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΙΔΕΑ ΤΗΣ ‘ΕΞΟΡΙΑΣ’

79bdae40053b2b3d7bcf97a881699d08Joseph Glidden, 1873 (the barbed wire, not the photograph). The invention altered the history of the United States. KA

Ως μέρος της δουλειάς σε εξέλιξη  ‘Δυστοπία της Αγάπης’

87137e3332a02e7e750974d2e04c5425

Ένα εργαστήριο για μια διαφορετική θεώρηση του σώματος στην Τέχνη

με τον Przemysław Błaszczak

στην Άνδρο 

από 29 Αυγούστου – 2 Σεπτεμβρίου 2017

Ξεχνώντας το Σώμα

Τα κοινωνικά πρότυπα, οι συμβάσεις, η εθιμοτυπία και οι κανόνες δημιουργούν ένα περιβάλλον που διαμορφώνει τη φυσικότητα μας και τη σχέση μας με το σώμα – δηλαδή την «άποψη για το σώμα μας». Ο τρόπος με τον οποίο περπατάμε, τρέχουμε, χορεύουμε, αγγίζουμε τον εαυτό μας και ο ένας τον άλλον είναι πολιτιστικά καθορισμένος, αλλά τόσο βαθιά ριζωμένος ώστε να ταυτιζόμαστε εύκολα με αυτό και να λέμε “αυτός είναι ο τρόπος που είμαι”. Δεν θυμόμαστε, ή φαίνεται σα να μην θυμόμαστε, ότι από τη γέννηση μας εκτιθέμεθα σε έντονη εκπαίδευση που ποτέ δεν τελειώνει και το ότι η συμπεριφορά μας είναι ένας τρόπος συμμόρφωσης με τους ισχύοντες κανόνες.

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να μας κάνει να ξεχάσουμε το σώμα όπως το γνωρίζουμε και να μας κάνει να το ακούσουμε εδώ και τώρα, σε σχέση με τον εαυτό μας, τον περιβάλλοντα χώρο, τους συνεργάτες μας και την ομάδα. Με έμφαση στην ατομική και στην εξάσκηση με συνεργασία, θα ανακαλύψουμε νέους τρόπους αντίληψης, επικοινωνίας και αυτοσχεδιασμού που θα οδηγήσουν, σε μια δημιουργική διαδικασία, σε συνέργεια, συνδημιουργία και συνύπαρξη.

Το εργαστήριο θα βασιστεί σε έντονη φυσική δραστηριότητα.

Τα στοιχεία πάνω στα οποία θα δουλέψουμε είναι:

  • Συγκέντρωση
  • Ατομικό training
  • Ομαδικό training
  • Training συνεργασίας (βασικά στοιχεία συνεργασίας)
  • Διερεύνηση των δομών που υπάρχουν στο σώμα και της επίδρασης τους σύμφωνα με το χαρακτήρα της κίνησης
  • Ρυθμός σε ατομικές και δράσεις συνεργασίας
  • Αυτοσχεδιασμός πάνω σε συγκεκριμένα στοιχεία (μετάβαση από την εξάσκηση στη δημιουργική διαδικασία)
  • Δημιουργία δομών για κίνηση

Εξορία

734c043a63d203bb4ec7fac28d41fee8Noell S. Oszvald ..... fabulous image!!

Η εξορία είναι χειρότερη από το θάνατο – λέει ο Ρωμαίος, όταν μαθαίνει ότι θα εξοριστεί από τη Βερόνα.

Στη κατάσταση εξορίας είναι ο Άμλετ και η Ηλέκτρα, ως μαύρα πρόβατα της οικογένειά τους, και ολόκληρου του βασιλείου.

Εξόριστοι μπορεί να θεωρηθούν από πάντα οι καλλιτέχνες, σαν το τρελό στην αυλή του βασιλιά, ζώντας πάντα στην περιφέρεια της κοινωνία, στα σύνορα της ανθρωπότητας.

Ολόκληρη η ανθρωπότητα θα μπορούσε να θεωρηθεί σε μια εξορία από τον εαυτό της.

Η εξορία είναι ο φόβος του σήμερα και η εξορία είναι πραγματική σήμερα για εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους που φθάνουν στις ακτές της Ευρώπης.

e3f580fb224a2439c5e41146d64a4a6c     7b07ec2fe2052c9e7acea94160309053Landing prohibited, Maaria Wirkkala, Pavillon de la Finlande, Biennale de Venise 2007

Η εξορία είναι όταν δεν μπορείς να είσαι πλέον στην πατρίδα σου, στο σπίτι σου.

fedc7200e75729a7fa279e1218b688e4Ugo Rondinone   c375528c821210d96d28fee7fd060278

Πόσες διαφορετικές ιδέες για την εξορία μπορούμε να βρούμε εκτός από αυτή την πιο εμφανή και προφανή; Χρειάζεται στ’ αλήθεια να διωχνόμαστε μακριά από τα σπίτια μας τη χώρα μας, να γινόμαστε εξόριστοι ;

705721bb535b4522c575f663a88dce234d01f7d46

716825dc9846370be4b37c58d3401dd1A mother and her child in a refugee camp from the war in Bangladesh. Photo and quote by Don McCullin. 1971.

Μπορούμε να απαλλαγούμε από τον εαυτό μας, από τους κοινωνικούς κανόνες, τις προσδοκίες της κοινωνίας;

93GPt6eenhanced-6406-1398444586-7

Η εξορία είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα για μένα, που μ’ εμπνέει πολύ. Ξεκινώντας από την κοινωνικοπολιτική πλευρά του θέματος και εστιάζοντας στο τέλος στην πιο προσωπική εμπειρία. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα δώσουμε χρόνο και θα εστιάσουμε σε αυτό το θέμα, προκειμένου να γνωρίσουμε από την εμπειρία του σώματός μας τι μπορεί να είναι η εξορία και πώς μπορεί να επηρεάσει τη ζωή μας. Λαμβάνοντας την ‘Εξορία’ ως το θέμα της θεατρικής μας έρευνας, θα διερευνήσουμε πάνω σ’ αυτό, το πού μπορούμε να βρούμε τον εαυτό μας απαλλαγμένοι από τον εαυτό μας.

nostalgia

Μπορεί το σώμα μας να είναι εξόριστο; Μπορούμε να είμαστε εξορισμένοι από το σώμα μας;

images4

Από την αγάπη; Από την αξιοπρέπεια; Από την παράδοση, τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις, την τέχνη;

coupleholdinghandsa725bfef8a51aa8b298876830c37e2ca

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα χρησιμοποιήσουμε την εξορία ως φακό, για να δούμε το σύγχρονο λόγο, τη ζωή μας και θα εργαστούμε ώστε ν’ αναδυθεί θεατρικό υλικό από αυτό.

Przemysław Błaszczak

Η ΔΥΣΤΟΠΙΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

1896981_10203302190985874_1826673255_n

Είναι μια δουλειά σ’ εξέλιξη και ένα ερευνητικό πρόγραμμα που διεξάγεται από το ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΆΥΛΑ, τους Έλληνες ηθοποιούς  και σκηνοθέτες Ειρήνη Δράκου και Δημήτρη Μπίτο (ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΑΣΙΠΚΑ) σε συνεργασία με τον Σουηδό συγγραφέα και σκηνοθέτη Christopher Bocker (De Andra Transmedia Company) και τον Πολωνό ηθοποιό και σκηνοθέτη Przemyslaw Blaszczak (συνεργάτη του Ινστιτούτου Grotowski)

Ένα μονοπάτι από το Νότο προς το Βορρά ξεκινώντας από τη νήσο Άνδρο

Τα ελληνικά νησιά και το πιο γνωστό από αυτά πρόσφατα, η Λέσβος, επιπλέουν στο χρόνο σαν απομονωμένα κομμάτια γης που περιβάλλονται από θάλασσα. Η Ελλάδα γενικότερα σήμερα, μοιάζει με νησί χαμένο στο χρόνο και στο χώρο, όπου οι άνθρωποι που φτάνουν εκεί είναι παγιδευμένοι σε μια κατάσταση transit (διεύλεσης)

*σημείωση : 

η περίπτωση της Γυάρου

Η Γυάρος (και Γιούρα) είναι ένα κυκλαδίτικο νησί του Αιγαίου Πελάγους μεταξύ ΆνδρουΣύρου και Κέας. Σήμερα το νησί είναι ακατοίκητο. Χρησιμοποιήθηκε σαν τόπος εξορίας στους ρωμαϊκούς χρόνους αλλά και στη νεότερη ιστορία της Ελλάδας από το 1947 μέχρι το 1952, από το 1955 μέχρι το 1961 και από το 1967 μέχρι το 1974.

Τόπος εξορίας και φυλάκισης

Στη διάρκεια και αμέσως μετά τον Εμφύλιο η Γυάρος μετατράπηκε σε φυλακή και τα μοναδικά κτίρια που θα δει σήμερα κάποιος πάνω στο νησί, χτίστηκαν από τους ίδιους τους κρατούμενους οι οποίοι ξεπέρασαν τους 7.000. Κατά την περίοδο της δικτατορίας  χρησιμοποιείται ξανά ως τόπος εκτόπισης πολιτικών κρατουμένων. Με τη μεταπολίτευση και μέχρι το 2002 λειτούργησε σαν πεδίο βολής για το ναυτικό και από τότε παραμένει ακατοίκητη με μόνους επισκέπτες ψαράδες και κυνηγούς.

Χαρακτηρίστηκε ιστορικός τόπος το 2001 από το Υπουργείο Πολιτισμού. Όσο μοναδική είναι η ιστορία της, άλλο τόσο σπάνιο είναι το φυσικό της περιβάλλον της. Το νησί που στιγματίστηκε σαν τόπος εξορίας, έχει γίνει σήμερα τόπος ζωής για κάποια από τα σπανιότερα θαλάσσια θηλαστικά της Μεσογείου, όπως η μεσογειακή φώκια.

http://cycladeslife.gr/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%87%CE%AD%CF%82/%CE%B3%CF%85%CE%AC%CF%81%CE%BF%CF%82/

Ολόκληρο το νησί χαρακτηρίστηκε ιστορικός τόπος το 2002 αλλά αποχαρακτηρίστηκε το 2011 με σκοπό την προώθηση επενδύσεων για αιολικά πάρκα στο νησί.

ica06_makronisos

Σήμερα, η Γυάρος είναι ακατοίκητη. Η πορεία του πληθυσμού της αντιστοιχεί κυρίως στον αριθμό εξορίστων που βρίσκονταν στο νησί κατά τη διάρκεια απογραφών. Υπολογίζεται πως συνολικά περάσαν από τη Γυάρο περίπου 22.000 εξόριστοι. Στο νησί υπάρχουν ακόμα τα κτίρια των φυλακών, του νοσοκομείου και του ηλεκτροπαραγωγού σταθμού που έχτισαν οι εξόριστοι από το 1947 μέχρι το 1951.

Πηγή : https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CF%85%CE%AC%CF%81%CE%BF%CF%82#cite_note-anosyros-1

Przemysław Błaszczak 

portret

O Przemysław Błaszczak

είναι ηθοποιός και συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Grotowski από το 1995. Από το 1996 έως το 1999 συνεργάστηκε με τους Song of the Goat Theatre, όπου έπαιξε στο Dithyramb. Μεταξύ 2002 και 2003 δημιούργησε την σόλο παράσταση Ecco Homo. Από το 2004, είναι ηθοποιός με το Teatr ZAR, με επικεφαλή τον Jarosław Fret, και έδρα του θεάτρου, το Ινστιτούτο Grotowski. Ο Przemek έπαιξε στο Gospels of Childhood: Overture and Anhelli: The Calling. Πρόσφατα συμμετείχε στη δημιουργία της νέας παράστασης του Teatr ZAR, Armine, Sister. Το 2012 έπαιξε στην πρεμιέρα του Mauser του Heiner Müller σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου. Από το 2012 μέχρι σήμερα μελετά τη μέθοδο του Θεόδωρου Τερζοπούλου υπό την εποπτεία του και του Σάββα Στρούμπου.

Το 2015 συμμετείχε μαζί με την Αλεξάνδρα Καζάζου στην παράσταση Κασσάνδρα σε σκηνοθεσία Ίως Βουλγαράκη.

Μαζί με τον Maite Tarazona, από το Μπιλμπάο της Ισπανίας, δημιούργησαν το έργο Flores en las Cunetas (Side Road Flowers), που ολοκληρώθηκε με την πρεμιέρα της παράστασης με τον ίδιο τίτλο, σε σκηνοθεσία Przemysław Błaszczak. Το project αυτό συνεχίζεται και είναι αφιερωμένο στα θύματα του ισπανικού εμφύλιου πολέμου από τις αρχές του 20ου αιώνα.

Μαζί με τη Nini Julia Bang από τη Δανία, δημιούργησαν την πλατφόρμα εργαστηρίων Embraces. Dilouges trogh voice and body.

Έχει διδάξει σε πολλά μέρη στην Πολωνία:

Στο Grotowski Institute στο Βρότσλαβ, στο Kana Theatre  Szczecin, στο Festival Circulations στο Βρότσλαβ, στο Πανεπιστήμιο της Πόζναν MCK Bydgoszcz, στο Πανεπιστήμιο του Opole, στην Ακαδημία Θεάτρου στο Βρότσλαβ κ.α.

Στο εξωτερικό:

Site de pratiques théâtrales Lavauzelle  στη Γαλλία, Collectif L’Impulsion στη Μασαλία της Γαλλίας, Micadanses Παρίσι, Francja;  Pontigny Francja, Teatro de la  Abadia Madryt στην Ισπανία, Residui Teatro Madryt στην Ισπανία, Goldsmith University of London, στην Αγγλία, Rose Bruford College of Theatre & Performance στο Λονδινο Αγγλία,  Oslo National Academy of Arts, στο Όσλο της Νορβηγίας, Grusomhetens Teater, Όσλο, Νορβηγία, UCLA στο Λος Άντζελες Καλλιφόρνιας, UC Irvine California USA, Charles working Theatre Βοστώνη, Η.Π.Α., στο NSD στο Νέο Δελχί της Ινδίας κ.α.

Από το 2005, ο Przemysław έχει μελετήσει την Ιαπωνική πολεμική τέχνη του Αϊκίντο υπό τον Sensei Piotr Masztalerz (5ο νταν). Το 2011 σπούδασε κάτω από την Juba Nour Shihan (6ος Dan) στην Baja California στο Μεξικό.

Στην παρούσα φάση εκπαιδεύεται για να γίνει καθηγητής Αϊκίντο. Το 2005 πήγε στην Ιαπωνία, προσκεκλημένος από τον Toshi Tushitori, όπου ασκεί το shintaido, ένα ιαπωνικό σύστημα που ενσωματώνει φωνή και σώμα μέσω εξάσκησης και βασίζεται στο παραδοσιακό ιαπωνικό καράτε. Καθοδηγεί επίσης το Two Paths Studio, το οποίο λειτουργεί ως μέρος του ερευνητικού προγράμματος BodyConstitution του Ινστιτούτου Grotowski.

Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί :

Στον Όρμο Κορθίου Άνδρου

.

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΜΕΧΡΙ 15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ !

…………………………………………. ………….

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ του εργαστηρίου: 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017

………………………………………….. ………….

Πρώτη ημέρα εργαστηρίου : Τρίτη 29 Αυγούστου 2017

Τελευταία ημέρα: Σάββατο 2 Σεπτεμβρίου 2017

Την τελευταία μέρα θα πραγματοποιηθεί μια ανοικτή πρόβα ως μέρος μια παράστασης/εργαστηρίου σε εξέλιξη, και ενός ερευνητικού προγράμματος που στοχεύει στο να αποτελέσει το κοινό (οι θεατές) , ένα εργαλείο αντανάκλασης της δουλειάς αυτής, με απώτερο στόχο τη συνολική έρευνα στα πλαίσια του project  LOVE DYSTOPIA, και να ανοίξει συζήτηση με την Τοπική κοινότητα.

Αναχώρηση: Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2017

Αριθμός συμμετεχόντων: 20 άτομα max.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε όλους όσους ασχολούνται με τις Παραστατικές Τέχνες (ηθοποιούς, χορευτές κ.λπ.) & … ερμηνευτές που εμπλέκουν το σώμα στο δουλειά τους

 ΚΑΝΤΕ ΚΡΑΤΗΣΗ

Δίδακτρα : €320 για το εργαστήριο (6 ημέρες: συνολικά 30 ώρες ή περισσότερο ανάλογα με την έκταση του δημιουργικού μέρους και της έρευνας)

Ειδική Προσφορά για τους Έλληνες Συμμετέχοντες : €200

(Στην τιμή περιλαμβάνεται διαμονή, πρωινό και ένα γεύμα)  

Η αίτηση χωρίζεται σε δύο φάσεις

1η Φάση Αίτησης :

 Παρακαλούμε στείλτε μας βιογραφικό σημείωμα στα αγγλικά και μια φωτογραφία προσώπου στο ailaislands@gmail.com 

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα αίτησης παρακάτω:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdoFAxP0BDX3YvRaTTJoV53th0GfPI0ZS_GRvYr4em_V4rE-Q/viewform

Υπογράψτε τους όρους συμμετοχής TERMS OF PARTICIPANCE (Δήλωση Υγείας κλπ.) και στείλτε τα στο  ailaislands@gmail.com . Μπορείτε να βρείτε αυτά τα έγγραφα εδώ :

https://drive.google.com/file/d/0BxCTFRHyQrReM2xiSzJkc0lBWms/view

Οι Αιτήσεις Συμμετοχής γίνονται αποδεκτές ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017

 2η Φάση Επιλογής :

Μέχρι τις 16 Αυγούστου 2017 θα ενημερωθείτε αν έχετε επιλεχθεί για να συμμετέχετε στο σεμινάριο.

Σημείωση:

Αφού αποφασίσετε να συμμετέχετε σε αυτό το εργαστήριο, παρακαλούμε να στείλετε μια ελάχιστη (μη επιστρεφόμενη) προκαταβολή των 50 ευρώ για να επαληθεύσετε τη συμμετοχή σας. Θα χρειαστεί να καταβάλετε το υπόλοιπο ποσό μέχρι τις 15 Αυγούστου. Η πληρωμή με μετρητά επί τόπου δεν θα γίνει αποδεκτή. Προτιμάται η ηλεκτρονική τραπεζική μεταφορά.

Για λεπτομέρειες και ερωτήσεις παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο ailaislands@gmail.com

ΜΕΘΟΔΟΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ :

Μέσω Τραπεζικής Μεταφοράς : IBAN : GR3802602400000370201260811, SWIFT : ERB KGRAA

Τράπεζα: Eurobank EFG – GREECE

Σημείωση: Αφού πληρώσετε, χρειαζόμαστε το αντίγραφο της κατάθεσης πληρωμής με πλήρες ονοματεπώνυμο, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (ailaislands@gmail.com)

Παρακαλούμε επιβεβαιώστε ότι θα λάβουμε την αίτησή και την κατάθεση πληρωμής σας στις προτεινόμενες ημερομηνίες.

Φωτογραφίες από το μέρος που θα διεξαχθεί το σεμινάριο εδώ: https://www.flickr.com/photos/139193349@N05 

Advertisements